
Probleme aer condiționat auto
Am avut parte de multe zile toride de vară, iar instalația de aer condiționat auto a fost folosită la maxim. După o utilizare atât de intensă, s-ar putea să te confrunți cu anumite probleme ale aerului condiționat – este bine să le identifici de la bun început și să mergi la un service aer condiționat auto pentru a le rezolva. Iată care sunt cele mai frecvente defecțiuni care pot să apară la instalația de climatizare auto!
Scurgeri de freon
Este important de precizat faptul că toate mașinile au scurgeri de freon prin furtunurile instalației. Cu cât mașina este mai veche, cu atât scurgerile sunt mai mari. Aceste scurgeri trebuie să fie identificate și oprite pentru că afectează performanțele de răcire a interiorului mașinii. Există câteva modalități prin care poți identifica scurgerile de freon – poți introduce un colorant special în sistem sau poți utiliza un detector electronic pentru scurgeri. De cele mai multe ori, problema este la inele, sigilii sau furtunuri. Odată înlocuite, scurgerile sunt minimizate, iar tu te poți bucura din nou de răcoarea oferită de aerul condiționat.
Performanță scăzută a capacității de răcire
De cele mai multe ori, această defecțiune este pusă pe seama nivelului scăzut de freon, însă există și alți factori care pot afecta performanța capacității de răcire. Atunci când simți că aerul nu este suficient de rece, uită-te la presiunea sistemului de climatizare în momentul în care motorul este oprit. Dacă presiunea este mică, cel mai probabil trebuie să mergi la un service aer condiționat auto pentru o reîncărcare cu freon.
Răcire intermitentă
Se poate întâmpla ca aerul condiționat să introducă aer rece în interiorul mașinii și apoi aer cald. Această răcire intermitentă este pusă pe seama înghețului – umiditatea din sistemul de răcire permite gheții să se formeze, iar această gheață blochează tubul și orificiul. Poți folosi o pompă de vid pentru a înlătura umezeala, dar și aerul din instalația de climatizare. Un lucru pe care nu mulți șoferi îl cunosc este faptul că orice instalație de aer condiționat trebuie să conțină maxim 2% aer. Cu cât crește acest procent, cu atât scad performanțele sistemului de climatizare. O creștere mai mare de 6% poate duce la înghețarea vaporizatorului și la scăderea drastică a capacității de răcire. Dacă te întrebi cum poate ajunge aerul în instalație, răspunsul este simplu: el poate intra prin scurgeri sau prin zona de evacuare a sistemului. Există și situații în care agentul frigorific, adică freonul, este contaminat cu aer și așa ajunge în sistemul de răcire. Tocmai din acest motiv, se recomandă verificarea și curățarea periodică a rezervorului cu freon.
Există și alte cauze care pot duce la acest fenomen de răcire intermitentă. Poate fi vorba de o defecțiune la butonul de întrerupere a presiunii scăzute sau de o defecțiune la alte piese ale sistemului de climatizare, cum ar fi compresorul, releul sau comutatorul.
Mirosul urât
Mucegaiul și bacteriile își pot face loc în zonele umede și întunecate cum este sistemul de climatizare, iar prezența lor este semnalizată de obicei printr-un miros urât. Mirosul nu ar fi o problemă atât de mare, însă este destul de nesănătos să respiri acest aer. Poți pulveriza anumite substanțe chimice pe vaporizator sau prin canalele de aerisire pentru a scăpa de mucegai și bacterii. Tuburile instalației de climatizare trebuie inspectate și curățate periodic.
Acestea sunt doar câteva exemple de probleme frecvente ce pot să apară în cazul aerului condiționat auto. Este recomandat să mergi la un service pentru încarcare freon auto Brașov, pentru inspectarea instalației de aer condiționat cel puțin o dată pe an pentru a vedea dacă totul este în regulă și pentru a te putea bucura în continuare de răcoare în zilele caniculare de vară.